گلیم چهل تکه می تواند باعث کاهش ناگهانی دما در خانه ها می شود

در خط مقدم ویژگی های طراحی گلیم چهل تکه به سبک التقاطی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از عناصر طراحی سنتی و تاریخی در ایجاد فضاهای زندگی مدرن است.

به عبارت دیگر، گذشته در برجسته ترین و چشمگیرترین تزئینات با حال و آینده ملاقات می کند. به طور خاص، می توان گفت که مبلمان نمادین با طراحی کلاسیک، شخصیت های معتبر و تاریخی، نقوش سنتی در جدیدترین دکوراسیون های امروزی ضروری هستند.

به همین دلیل است که نقوش سنتی قالی ترکیه که ارزشی جاودانه در فرهنگ آناتولی دارد، اخیراً به یک روند دکوراسیون بسیار محبوب تبدیل شده است که در سراسر جهان گسترش یافته است.

در حالی که فرش های دستبافت به طور خاص به عنوان هنر واقعی در نظر گرفته می شوند، همچنین می توان فرش های ماشینی با نقش هایی را یافت که آثار گذشته را منعکس می کنند، اما امروزه حتی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر هستند.

گلیم

اما البته فرش دستبافت بسیار جذاب تر و رایج تر است. معانی نقوش و رنگ‌های فرش که طیف وسیعی دارند، البته این روند را بسیار پیچیده‌تر و چشمگیرتر می‌کند.

نقوش عناصر طراحی معنی‌داری هستند که از نمادهایی که در زمان‌های قدیم برای اطلاع‌رسانی، ارتباط و انتقال ایده‌ها استفاده می‌شدند و تا به امروز کهنه نمی‌شوند، نشأت می‌گیرند.

با گذشت زمان، برخی از این نشانه ها با اسطوره ها ترکیب شدند و معنایی پنهان پیدا کردند و به عنصر طراحی بسیار ارزشمندتری با این معنا تبدیل شدند.

نقوش و معانی گلیم ضمن ایجاد بافت و شخصیت مورد نظر شما در دکوراسیون منزل، کار شما را آسان می کند و با قدرت تاریخی خود زیبایی بسیار پیچیده تری به خانه شما می بخشد.

پس نقوش سنتی فرش و گلیم چیست که هم در دکوراسیون مدرن، هم کلاسیک و هم در دکوراسیون التقاطی قابل استفاده است؟ در اینجا محبوب ترین نقش و نگارهای فرش و قالی در سراسر جهان آورده شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.