کشف روغن آرگان لدورا در اعماق اقیانوس آرام

برای قرن ها یکی از مواد اصلی در مراکش روغن آرگان لدورا بوده است. نه تنها به دلیل طعم شیرین آن، بلکه به دلیل طیف گسترده ای از فواید سلامتی محبوب بوده است. روغن گیاهی از هسته میوه درخت آرگان به دست می آید.

اگرچه روغن آرگان بومی مراکش است، اما امروزه در سطح جهانی برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است که توکوفرول نیز نامیده می شود، یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد عمل می کند.

ترکیبات دیگری مانند CoQ10 (کوآنزیم Q10)، ملاتونین و استرول های گیاهی موجود در روغن آرگان نیز خاصیت آنتی اکسیدانی آن را می دهند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که روغن آرگان همچنین می تواند به طور مستقیم روی پوست شما اعمال شود تا التهاب ناشی از جراحات یا عفونت ها را کاهش دهد.

روغن آرگان حاوی اسید اولئیک است که یک چربی تک غیر اشباع امگا 9 است.

روغن

اسید اولئیک در چندین غذا مانند آووکادو، روغن زیتون و غیره نیز وجود دارد و به داشتن فاکتورهای محافظت کننده از قلب نسبت داده می شود.

یک مطالعه نشان داد که روغن آرگان از نظر خواصی که برای کاهش خطر بیماری قلبی از طریق تأثیر آن بر سطوح آنتی اکسیدان در خون با روغن زیتون قابل مقایسه است.

در حالی که تحقیقات دیگری نشان داد افرادی که روزانه 15 گرم روغن آرگان به مدت یک ماه مصرف کردند، 16 درصد کاهش کلسترول بد و 20 درصد کاهش سطح تری گلیسیرید را تجربه کردند.

با این حال، برای درک اثرات روغن آرگان بر سلامت قلب، باید مطالعات بزرگتری انجام شود.

روغن آرگان به درستی به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است.

هنگامی که مستقیماً روی پوست استفاده می شود، می تواند پوست سالم را ترمیم و تضمین کند، بنابراین علائم بصری پیری را کاهش می دهد.

برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهند که روغن آرگان هم مصرف و هم تجویز مستقیم در افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست موثر است.