استفاده از چوب خام چنار در تولید ریمل

پیش نیاز برداشت چوب خام چنار یک برنامه مدیریتی است که عملکرد سالانه و روش حذف را تعیین می کند. روش برداشت انتخاب شده می‌تواند شامل بریدن مناطق وسیع یا برش انتخابی درختان یا گروه‌هایی از درختان باشد.

برای جنگلی که تحت مفهوم عملکرد پایدار برداشت می‌شود، حجم چوب حذف‌شده در فواصل دوره‌ای به رشد خالص همه درختان همانطور که با نمونه‌برداری آماری تخمین زده می‌شود در طول آن بازه زمانی بستگی دارد.

این مفهوم، همراه با بذر و کاشت طبیعی و مصنوعی، تولید مداوم چوب و حفاظت از جنگل ها را تضمین می کند.

برای ارتقای مدیریت عملکرد پایدار، تلاش‌هایی برای معرفی برچسب‌های اکولوژیکی مناسب (Ecolabeling) چوب و محصولات چوبی به بازار آمده است.

برچسب گذاری زیست محیطی برای اطمینان از این است که کالاهای ارائه شده به مصرف کننده به گونه ای تولید نشده اند که برای محیط زیست مضر باشد.

فصل برداشت با توجه به زمان رسیدن آن مانند محصولات کشاورزی تعیین نمی شود، بلکه با عواملی مانند شرایط کار پرسنل، ماشین آلات و حیوانات مانند پرندگان لانه ساز و خطر آسیب به بقیه تعیین می شود.

چوب

جنگل و به چوب برداشت شده. از آنجایی که درختان قطع شده در برابر حمله قارچ ها و حشرات آسیب پذیر هستند، زمان برداشت ممکن است برای جلوگیری از شرایط مساعد برای این موجودات باشد.

زمان برداشت عمدتاً زمانی مورد توجه قرار می گیرد که درختان قطع شده به سرعت از جنگل برای پردازش خارج نشوند. در غیر این صورت برای مثال، در ایالات متحده برداشت یک فعالیت در تمام طول سال است.

برداشت شامل علامت گذاری درختانی است که باید حذف شوند، قطع و پردازش (تبدیل) درختان، و حمل چوب از محل قطع، یا منطقه کنده، به محل ذخیره سازی کنار جاده یا حیاط پردازش مرکزی (فرود).

پردازش شامل برداشتن از بالا (روکش کردن)، جداسازی، برش متقاطع به کنده‌ها (باک کردن)، پوست‌زدایی، و گاهی خرد کردن درختان نامطلوب یا بقایای چوب است.

پردازش ممکن است به طور کامل یا جزئی در جنگل انجام شود. در مورد دوم، کار باقی مانده در یک کارخانه چوب بری یا سایر تاسیسات نجاری تکمیل می شود.