از شیلنگ قمقمه 206 در تفنگ آب پاش کودکان استفاده می شود

حتی خودروهای مدرن هنوز از شیلنگ قمقمه 206 استفاده می کنند، البته کمتر از خودروهای قدیمی. خط وکیوم می تواند لاستیک، پی وی سی یا سیلیکون باشد. شیلنگ جاروبرقی قابلیت تحمل 25psi را دارد و برای استفاده در خلاء، مایع شیشه‌شوی و سرریز رادیاتور طراحی شده است.

شیلنگ ها زمان سایش هستند و باید به طور دوره ای بررسی و تعویض شوند. برخی از شیلنگ ها باید به طور منظم تعویض شوند زیرا بررسی آنها دشوار است.

اما برخی دیگر به راحتی قابل تشخیص است که آیا فرسوده شده اند یا خیر. خطوط سوخت باید هر پنج سال یکبار تعویض شود.

مطمئناً، ممکن است ماشین شما 30 ساله باشد و هرگز خطی را جایگزین نکرده باشید، اما این چیز خوبی نیست.

خود سوخت در شیلنگ می خورد، حتی اگر خط سوخت باشد. این منجر به افتادن قطعات کوچک در سوخت می شود و در فیلتر یا در کاربراتور یا سیستم EFI گیر می کند. در نهایت، شیلنگ شکافته می شود.

شیلنگ

آزمایش خطوط خنک کننده آسان است. با خنک شدن موتور، شلنگ را بگیرید و فشار دهید. باید در برابر چنگال شما مقاومت کند اما در نهایت تسلیم شود.

اگر نرم است، در اسرع وقت آن را عوض کنید، زیرا نازک است و ممکن است در هر نقطه پاره شود. هر شیلنگی که دارای ترک، هوازدگی یا خراش است باید تعویض شود.

سیم های فرسوده در انتهای بریده شیلنگ مشکلی ندارد، اما اگر سیم در جای دیگری مشاهده کردید، باید فوراً آن را تعویض کنید.

شیلنگ های روغنی، به ویژه در نزدیکی اتصالات فشرده، باید به دقت بررسی شوند، زیرا می تواند نشانه ای از گریه کردن از طریق شلنگ در کاربردهای فشار بالا باشد.

شلنگ های برآمده نیز باید تعویض شوند، زیرا این نشانه ضعیف شدن دیوارهای داخلی است. تعویض شیلنگ نسبتاً ساده است، در بیشتر موارد، مقداری مایعات را از دست خواهید داد که به سادگی تعویض می شوند.

برخی از کاربردها، به ویژه شیلنگ های ترمز، نیاز به خونریزی سیستم دارند.

تعویض فرمان برقی یا شیلنگ انتقال به این معنی است که باید سیستم را قبل از پر کردن مجدد با مایع جدید بشویید تا هرگونه آلودگی را از خود تجهیزات تخلیه کنید.